شرح وظایف مدیران انجمن سایت آنلاین
وظایف مدیران انجمن به شرح زیر است :
مدیر کل سایت :
1. تعیین سیاست های کلی انجمن و تدوین قوانین
2. نظارت و تعیین و عزل مدیران (معاون،مدیر انجمن،مدیر تالار،کاندید و ...)
3. رفع مشکلات فنی موجود در انجمن (در صورت نبود مدیر فنی)
4. حذف کلی تاپیک ها ،پست ها و... که توسط مدیران به قسمت حذف شده ها انتقال داده شده است(با بررسی علت آن ها)
معاون :
1. تعیین و عزل و نصب کاندید مدیریت
2. نظارت بر مدیران و کاربران
3. رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات کاربران
4. رسیدگی به تخلفات گزارش داده شده توسط کاربران
5. تائید و رد صلاحیت گزینه های پیشنهاد شده توسط مدیران،برای مدیریت انجمن و مدیریت تالار
پلیس تالارها :
1. نظارت ویژه بر محتوای انجمن و کنترل فعالیت کاربران (چت باکس، نام های کاربری ، پاسخ ها و تاپیک های ایجاد شده توسط کاربران و...)
2. رسیدگی به شکایات و پیشنهادات کاربران
3. وظیفه ناظم انجمن نظارت بر تغییرات کاربران و انجمن هاست، به گونه ای که کاربران را در رفع نیازهایشان یاری کند و تاپیک های نا مربوط را به بخش مربوطه منتقل کند.به طور واضح، وظیفه ناظم انجمن منظم نمودن ارسال های کاربران است.
4. ناظم انجمن میتواند به کاربران اخطار دهد و برای این امر باید دلیل کافی داشته باشد.
5. ناظم انجمن باید حس مسئولیت پذیری داشته باشد و سایر مدیران را در رسیدن به اهداف فروم یاری نماید.
6. ناظم انجمن فقط می تواند به کاربران عادی اخطار دهد.در صورت مشاهده تخلف مدیران بخش ،باید موضوع را به مدیر ارشد یا مدیر کل اطلاع دهد.
7. ناظم انجمن می تواند در موارد بسیار ضروری ، در جهت حفظ نظم انجمن ، بدون هماهنگی با مافوق خود ، ناقضین قوانین را محروم نماید.
مدیر ارشد:
1.ایجاد تاپیک های مرتبط با موضوع انجمن خود،حتی المقدور مفید و پربیننده
2.مدیریت و نظارت بر مدیران بخش (مربوط به انجمن خود) و کاربران
3. نظارت کلی بر مطالب ارسالی (مربوط به انجمن خود)
مدیر بخش:
1. ایجاد تاپیک های مرتبط با موضوع تالار،حتی المقدور مفید و پربیننده
2. نظارت کلی بر مطالب ارسالی مربوط به تالار خود
(بند 3 شرح وظایف تمام مدیران میباشد)
3. مدیریت انجمن(تالار) مربوطه،شامل :
ویرایش عناوین در صورت مرتبط نبودن با موضوع یا طولانی بودن عنوان
ادغام تاپیک هایی با جهت محتوایی یکسان
قفل کردن تاپیک هایی که در آن ها بحث شدید صورت گرفته بطوری که قوانین انجمن به صورت آشکار رعایت نمی شود و گزارش به مدیر انجمن و یا مدیران بالاتر به منظور رسیدگی.
حذف تاپیک ها و پست های اسپم
مدیران آزمایشی ( کاندید مدیریت ):
1. رعایت بند های مربوط به مدیران ارشد
یادآوری: ( طبق عنوان سمت ) مدیران آزمایشی به مدت 1ماه به صورت آزمایشی فعالیت کرده و در صورت نداشتن تخلف و تایید توسط مدیران دیگر ( معاونین و مدیریت کل )،به سمت مدیریت منصوب خواهد شد.
نکات مهم :
1. مانیتورینگ فعالیت تمامی مدیران توسط مدیر کل و معاون انجمن صورت میگیرد.
2. هیچ کدام از مدیران،حق سو استفاده از سمت خود را ندارند و در صورت مشاهده جریمه و در صورت حاد بودن موضوع،اخراج خواهند شد.
3. هیچکدام از مدیران حق پاک کردن کامل هیچ پست و یا تاپیکی را ندارند و در مواقعی که پست یا تاپیکی خذف شد،علت را حتما ذکر کرده و به ایجاد کننده تاپیک اخطار و اطلاع مربوطه داده شود
4. کلیه مدیران کل ،معاونین ، مدیران انجمن ، مدیران تالار و در کل اعضا تیم اجرایی،موظف به پاسخگویی به مشکل کاربران هستند و احترام به کاربران اصلی اساسی می باشد.
5. هدف از نگارش و تدوین قوانین فوق،آشنا شدن کاربران با وظایف و دسترسی های مدیران و هر مدیر با وظایف خود به منظور جلوگیری از دخالت مدیران در وظایف گروه های مدیریتی دیگر است.
6. هیچکدام از مدیران و پلیس های انجمن حق بازکردن تاپیک های قفل شده توسط مدیران ارشد و را ندارد و ارسال پست و بحث بر سر تاپیک، باعث دریافت اخطار و در صورت حاد بودن مسئله به تنبیه و یا اخراج مدیر خاطی منجر خواهد شد!
7.ایجاد تاپیک های جامع و کلی (مانند چت روم ، تاپیک جامع طراحی و ...) به عهده مدیران ارشد(معونت و یا مدیریت کل سایت ) بوده و در صورت مشاهده تخلف ابتدا تاپیک قفل و یا حذف شده و در صورت تکرار باعث تنبیه کاربر خاطی خواهد شد.
8. این وظایف به مرور زمان جامع تر نیز خواهد شد و به اطلاع سِمَت های مدیریتی خواهد رسید.